Region: Πελοπόννησος

Otherlands

Η site-specific έκθεση OTHERLANDS παρουσιάζεται από τον ATOPOS cvc στον μοναδικό αρχαιολογικό χώρο του Ηραίου Περαχώρας στην Κορινθία, στο πλαίσιο του προγράμματος 2024 του θεσμού του Υπουργείου Πολιτισμού «Όλη η Ελλάδα της πολιτισμός».

Η  έκθεση OTHERLANDS, σε επιμέλεια Στέφης Στούρη, προτείνει ένα χώρος κριτικής συνάντησης με το Άλλο· γλυπτά του Πέτρου Μωρή και έργα ηχητικής μυθοπλασίας του Τζέφ Βάγγερ και της Σαβίνας Γιαννάτου διαπλέκονται σε μια αντήχηση όλων όσα υπάρχουν και υπήρξαν σε αυτή τη γη, ανθρώπινα και μη ανθρώπινα σώματα, αρχαιολογικά κατάλοιπα και γεωλογικά υλικά. Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν γεωδιαδρομές (13/7 στις 19.00) και δύο live ηχητικές performance (20, 21/7 στις 19.00) ενεργοποιώντας τα σώματα δημιουργώντας προσωπικές συνδέσεις χρονικότητας, τοπίου και γεωπεριβάλλοντος.

Χαμένες ιστορίες και συνδέσεις προαρχαϊκής ιστορίας και μυθολογίας διατηρούν μια άμεση σύνδεση με το υπέδαφος καθώς η έκθεση OTHERLANDS εξερευνά την ετερότητα στο βαθύ χρόνο, ως δομικό συστατικό των συγκρούσεων τόσο σε κοινωνικό όσο και σε διαπολιτισμικό επίπεδο. Ο βαθύς χρόνος εγγράφεται μέσω της ολίσθησης των τεκτονικών πλακών και των ιχνοαπολιθωμάτων των λιθοφάγων ζώων της ασβεστολιθικές κολώνες του αρχαιολογικού χώρου. Μέσα στον βαθύ χρόνο είμαστε σε θέση να επαναπροσδιορίσουμε ιστορικές και σύγχρονες συγκρούσεις, καθώς ενδίδουμε σε πιο αργές διαδικασίες δημιουργίας και αποδημιουργίας.

Οι απροσδόκητες συναντήσεις με τα γλυπτά του Πέτρου Μώρη στον αρχαιολογικό χώρο και πάνω από την ακτή δημιουργούν μια διαδρομή που συνδέει της απομυθολογικοποιημένες ιστορίες με το γεωπεριβάλλον. Ενώ στο ανώτερο επίπεδο του αρχαιολογικού χώρου μέσα από την ηχητική μυθοπλασία του Τζεφ Βάγγερ και της Σαβίνας Γιαννάτου δημιουργείται μια τοποθετημένη και ενσώματη πρακτική ακρόασης που παρέχει βαθύτερες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα και της επιδράσεις του τοπίου.

Afternoon dances

Το νέο έργο του χορογράφου και χορευτή Δημήτρη Μυτιληναίου με τίτλο Afternoon dances προτείνει μια χορογραφική γλώσσα πιο οριζόντια, λιγότερο ανταγωνιστική και χωρίς προσωπείο.

Το Afternoon dances θα μπορούσε να το περιγράψει κάποιος ως ένα υβριδικό έργο που αντλεί πρώτες ύλες από το κλασικό μπαλέτο και τις αντικρούει με χορογραφικά εργαλεία του μεταμοντέρνου και σύγχρονου χορού. Υπό τους ήχους κρουστών οργάνων, οι χορευτές εμφανίζονται σε διάφορους συνδυασμούς με σόλο, ντουέτα, τρίο αλλά και ως κουαρτέτο, με μόνα αισθητικά μέσα την κίνηση και τη μουσική.

Τελευταία ώρα: Γυμναστική

Η θεατρική ομάδα b.p.m. (beats per minute) theater group παρουσιάζει την περιπατητική χοροθεατρική παράσταση Τελευταία ώρα: Γυμναστική με στοιχεία θεάτρου ντοκιμαντέρ και θεάτρου της επινόησης, η οποία απευθύνεται σε εφήβους και νέους. Οι συντελεστές της παράστασης καλούν το κοινό να αναρωτηθεί γιατί η φράση του γυμναστή «Πάρτε μπάλες, τα αγόρια για ποδόσφαιρο και τα κορίτσια για μήλα» τους φαίνεται τόσο γνώριμη;

Η ώρα της γυμναστικής σε ένα γενικό λύκειο μετατρέπεται σε πεδίο μάχης με θέμα τις έμφυλες διακρίσεις και τα στερεότυπα για τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Το μάθημα διαλύεται όταν οι μαθητές αρχίζουν να διερευνούν και να αμφισβητούν τους έμφυλους διαχωρισμούς και τους τρόπους που αυτοί αναπαράγονται στη διάρκεια του μαθήματος. Μέσα από αυτήν την εκκίνηση, ξεδιπλώνεται μια αγωνιώδης εσωτερική σύγκρουση όλων των εμπλεκομένων σχετικά με τη θηλυκότητα και την αρρενωπότητα, την αμφισβήτηση των έμφυλων διαχωρισμών και τη διεύρυνση της σημασίας των έμφυλων ταυτοτήτων.